Kako se pozicionirati, sastaviti marketinški plan, stvoriti vlastiti marketinški splet, uspjeti u odnosima s javnošću i pri tom ostvariti misijuzaraditi i činiti dobro zajednici naučili su predstavnici osječkih udruga na ovogodišnjem ciklusu radionica u sklopu projekta POMAK. 

Odlazak velikih stranih donatora iz Hrvatske ostavio je mnoge organizacije civilnog društva u situaciji kada su suočene s činjenicom da je sve manje raspoloživih donatorskih sredstava za provođenje vlastitih aktivnosti, čime je u pitanje dovedena njihova održivost.

S druge strane nedovoljna razvijenost i neosvještenost gospodarskog sektora onemogućuje nadomjestak financijskih i materijalnih sredstava za daljnju održivost udruga, građanskih inicijativa i daljnji razvoj civilnog društva. U takvoj situaciji razvitak dohodovne djelatnosti nužan je za stvaranje temelja održivosti u tim organizacijama, a iskustva su pokazala da je samoodrživost moguća već sa 25 do 30 posto sredstava ostvarenih prodajom vlastitih proizvoda ili usluga.

Upravo projekt POMAK je nastojao osposobiti udruge kako bi same, kroz kreativno osmišljene aktivnosti, bile u stanju doći do financijske pomoći, a istovremeno razviti razne modele samozapošljavanja. Na ukupno šest radionica sudjelovali su predstavnici udruga koji su protekle godine prošli kroz početni modul obrazovanja o socijalnom poduzetnišvu. 

Riječ je o desetak udruga koje su kao rezultat edukacije uspjele sastaviti marketing planove vlastitog neprofitnog biznisa, ali i dobile uvid, te ideje o mogućnostima međusobne suradnje iz koje bi se mogli roditi budući uspješni projekti. Projekt je prepoznao i podržao Grad Osijek, a radionice su održane u prostorijama Evangeličke crkve u Jagerovoj ulici u Osijeku.

O projektu

Projekt POMAK nastoji osposobiti udruge kako bi same, kroz kreativno osmišljene aktivnosti, bile u stanju doći do financijske pomoći, a istovremeno razviti razne modele samozapošljavanja. Na ukupno šest radionica sudjelovali su predstavnici udruga koji su protekle godine prošli kroz početni modul obrazovanja o socijalnom poduzetnišvu.
GLAVNE AKTIVNOSTI
Poznavanje preduvjeta i procedura za otvaranje vlastitog poduzeća (administrativnih, računovodstveni i zakonski okviri), karakteristike dobrog poslodavca i posloprimca, poslovna planiranja i analize, poslovanje u Europskoj uniji (pogodnosti, specifičnosti i poticaji).
Napredna primjena osobnog računala u poslovanju (Osnovni koncepti informacijske i komunikacijske tehnologije, korištenje računala i upravljanje datotekama, obrada teksta, tablične kalkulacije, baze podataka, izrada poslovnih prezentacija, rad u mreži i na Internetu, digitalno fotografiranje, obrada i objava fotografija, izrada i održavanje Internet stranice)
Izrada marketinškog plana,procjena i analiza tržišta i potreba korisnika, usmjerenost na korisnika, izrada promotivnih materijala
Specifičnosti verbalne i pisane komunikacije na engleskom jeziku (dopisivanje, izvještavanje, potraživanje i prezentiranje sebe/ organizacije/ projekta/ proizvoda/ usluge)
Analiza poslodavaca i procjena usklađenosti posloprimca i poslodavca
Vještine samoprezentacije, pravila neverbalnog ponašanja u poslovnoj komunikaciji i analiza konfliktnih situacija.
TRAJANJE PROJEKTA
12 mjeseci
PROJEKTNI PARTNERI
Hrvatska gospodarska komora, županijska komora Rijeka
Hrvatska obrtnička komora Primorsko – goranske županije
Regionalna razvojna agencija «Porin»
Društvo za kibernetiku psihoterapije
Centar Tehničke kulture Rijeka
VRIJEDNOST PROJEKTA