Jačanje kapaciteta i povezivanje malih organskih proizvođača u Hrvatskoj i Srbiji radi jačanja zajedničke konkurentnosti na tržištima Europske unije bio je cilj projekta Organica.net.

Projekt je trajao dvije godine, a provela ga je Udruga Slap s hrvatske strane u partnerstvu s Udruženjem Terra's sa srpske strane. Projekt je vrijedan 238.941 eura, sufinancira ga EU u sklopu IPA prekogranične suradnje Hrvatske i Srbije. Kroz projekt je učinjeno mnogo na jačanju kapaciteta malih ekoproizvođača s obje strane granice, njihovom međusobnom povezivanju, a prije svega na njihovoj edukaciji i približavanju tržištu. Osim stručnih radionica na temu proizvodnje, prodaje i marketinga organskih proizvoda, pokrenut je i edukacijskih portal www.ekopoduzetnik.com, gdje je postavljen značajan broj obrazovnih sadržaja, među kojima su najatraktivniji videosadržaji i webinari koji imaju za cilj educirati gledatelje o raznim aspektima i specifičnostima ekološkog uzgoja hrane.

S ciljem stvaranja tržišta za lokalne ekoproizvođače, odrađene su i prezentacijske radionice za potrošače, gdje su im predstavljene dobrobiti konzumiranja organske hrane. Kao moguće tržište lokalne hrane identificirani su dječji vrtići, gdje bi takva konzumacija imala višestruko koristan učinak. Osim davanja zdravije hrane djeci, vrtići bi također mogi poslužiti kao generator povećanja potražnje za lokalnim ekoproizvodima, pa je kroz ovaj projekt učinjen korak prema uvođenju takvog načina prehrane vrtićke djece. Na isti način pristupilo se i turističkim subjektima, za koje je organizirana prezentacija hrane spremljene od organski uzgojenih sirovina.

Najveće događanje u sklopu projekta bio je Sajam organske hrane Budi eko u Osijeku, kojega je Slap organizirao po uzoru na subotički Biofest kojega Terra's uspješno održava već duži niz godina i na taj način doprinosi popularizaciji organske hrane. Kao rezultat projekta iznikla je Balkan Organic Network inicijativa. Riječ je o skupini organizacija i pojedinaca koji su izrazili interes povezati kapacitete radi stvaranja platforme koja bi bila u stanju odgovoriti na rastuće potrebe razvijenog zapadnog tržišta, što niti jedna od zemalja bivše Jugoslavije nije u stanju samostalno učiniti.

O projektu

Cilj projekta Organica.net bio je jačanje kapaciteta i povezivanje malih organskih proizvođača u Hrvatskoj i Srbiji radi jačanja zajedničke konkurentnosti na tržištima Europske unije.
GLAVNE AKTIVNOSTI
Jačanje kapaciteta malih ekoproizvođača
Stručne radionice na temu proizvodnje, prodaje i marketinga organskih proizvoda.
Pokretanje edukacijskog portala www.ekopoduzetnik.com.
Organiziranje prezentacijske radionice za potrošače s ciljem stvaranja tržišta za lokalne ekoproizvođače.
Organizacija sajma organske hrane Budi eko u Osijeku.
Balkan Organic Network inicijativa.
TRAJANJE PROJEKTA
24 mjeseci
PROJEKTNI PARTNERI
Udruženje Terra's, Srbija
VRIJEDNOST PROJEKTA
238.941 EUR