Ethno-brand Panona je naš doprinos dobroj praksi društvenog poduzetništva. Kako je kod nas ipak još uvijek nedovoljno poznata, čak i u inače vrlo zainteresiranim krugovima, smatramo važnim stvarati modele i barem pokušati usustaviti iskustva. U tome su nam pomogli i naši partneri Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje te Ecipar Ferrara, ali i ostali ključni dionici. Kroz ovaj projekt stečeni su novi suradnici ali i prijatelji što je pored rađanja branda, najvrijednije postignuće ovog projekta.

Prvenstvena namjera bila je stvoriti model društvenog poduzetništva zasnovan na brendiranju rukotvorina. Pošli smo od pretpostavke da na tržištu nedostaje kvalitetnih suvenira, općenito rukotvorina koje bi bile sretan spoj tradicije, kulturne baštine te suvremenog dizajna i inih zahtjeva turističkog tržišta. Ciljana skupina bili su mali obrtnici i udruge koje kroz proizvodnju i plasman rukotvorina imaju potencijal za stjecanje dohotka i postizanje višeg stupnja održivosti.

Zamišljen je kroz četiri modula koji se međusobno nadopunjuju i čine skladnu cjelinu. Nastojali smo istovremeno raditi na dizajnu, kvaliteti proizvoda i organizaciji proizvodnje, infrastrukturi za proizvodnju, jačanju organizacijskih marketinških kapaciteta, stvaranju i pozicioniranju tržišta te stvaranju mreže podrške. Uvijek se kreće s prvim korakom, a mi smo odlučili istovremeno napraviti više usklađenih prvih koraka i u tome smo bili prilično uspješni. Zahvaljujući Interreg programu i darovnici Ministarstva turizma, zavrijedili smo priliku za ostvarenje svih tih prvih koraka.

Projekt je implementiran kroz četiri modula:

  • Stvaranje robne marke (u okviru kojeg su se stvorili vizualni identitet branda, odredili standardi kvalitete, dizajnirali četiri kolekcije rukotvorina te kroz promotivnu kampanju brand pozicionirali na tržištu)
  • Kreativne radionice u Erdutu (u Centru za održivi ruralni razvoj i uz stručno vodstvo, svi su korisnici imali priliku za učenje novih vještina te usavršavanje tehnologija izrade)
  • Stvaranje tržišta (započeto istraživanjem tržišta, izradom poslovnog i marketing plana rezultiralo je pokretanjem web shopa i uspostavom desetak prodajnih mjesta na turističkim odredištima diljem Slavonije i Baranje)
  • Stvaranje mreže potpore (daljnjem jačanju malih proizvođača kroz umrežavanje i povezivanje sa srodnim organizacijama u Italiji)

 

Ethno-brand nastajao je godinama, izrastao iz drugih, manjih projekata i postavio je jako dobre temelje za nove projektne cikluse s istom tematikom…